Topic outline
-
Powitanie. Etykieta towarzyska vs etykieta biznesowa. Pierwsze wrażenie. Kontakt i rozmowa. Precedencja.
Po zakończonym module:
a) wyjaśnisz różnice między etykietą towarzyską a biznesową, b) opiszesz elementy wpływające na tzw. pierwsze wrażenie, c) określisz zasady nawiązywania kontaktów, inicjowania i podtrzymywania rozmowy, d) wymienisz zasady dotyczące precedencji w biznesie. -
Kreowanie wizerunku. Strój kobiet. Strój mężczyzn. Znaczenie koloru w biznesie.
Po zakończonym module:
a) wyjaśnisz czym jest wizerunek biznesowy i jakie elementy się na niego składają, b) określisz trzy podstawowe rodzaje dress codu, c) wskażesz komponenty garderoby biznesowej – kobiecej i męskiej, d) objaśnisz znaczenie kolorów w biznesie. -
Etykieta rozmów telefonicznych. Etykieta korespondencji. Wizytówka. Netykieta.
Po zakończonym module:
a) wyjaśnisz kluczowe zasady etykiety rozmów telefonicznych, korespondencji i netykiety, b) wskażesz cechy wizytówki biznesowej, c) opiszesz zasady prowadzenia rozmów telefonicznych, a także pisania listów biznesowych i wiadomości e-mail, d) zredagujesz treść listu służbowego. -
Spotkania biznesowe przy stole. Bankiety i specjalne przyjęcia.
Po zakończonym module:a) opiszesz typy przyjęć służbowych, b) scharakteryzujesz wybrane typy przyjęć służbowych, c) wskażesz różnice i podobieństwa pomiędzy przyjęciami na siedząco i na stojąco, d) objaśnisz główne zasady etykiety zachowań przy stole. -
Praca - CV i rozmowa kwalifikacyjna.
Po zakończonym module:
a) określisz zasady prawidłowego projektowania curriculum vitae, b) zaprojektujesz curriculum vitae, c) wyjaśnisz, czym jest rozmowa kwalifikacyjna, d) wskażesz typy rozmów kwalifikacyjnych oraz objaśnisz ich cechy.