Tematyka


  • Celem kluczowym kursu jest przekazanie wiedzy z zakresu podstawowych zagadnień związanych z motywacją i motywowaniem jako narzędziem służącym skutecznemu zarządzaniu. Celem jest również przekazanie studentom wiedzy obejmującej:

    -  przegląd popularnych koncepcji i teorii związanych z motywowaniem i ich wpływem na aktualne podejście do tego tematu w zarządzaniu

    - wskazanie istoty systemu motywacyjnego oraz wpływu stylu zarządzania na motywację pracowników

    - prezentację podstawowych instrumentów motywowania finansowego i pozafinansowego, motywatorów płacowych i pozapłacowych stosowanych w realiach biznesowych  

    - omówienie kluczowych psychologicznych aspektów motywowania 


  • Temat 1

    W tej części zapoznasz się z:

    -  podstawowymi terminami związanymi z motywacją i motywowaniem,

    - najpopularniejszymi koncepcjami i teoriami motywowania


  • Temat 2

    W tym module poznasz istotę działania i cel systemu motywacyjnego w firmie.


  • Temat 3

    W tej części poświęconej narzędziom motywowania dowiesz się  jakie są możliwe środki zachęty, przymusu i perswazji w planowaniu i realizacji działań motywacyjnych.


  • Temat 4

    W tym rozdziale:

    - poznasz istotę struktury systemu wynagrodzeń

    - dowiesz się, co oznacza i jakie znaczenie motywacyjne  w firmie pełni  funkcja wynagrodzeń

    - sprawdzisz, jakie na rynku działają formy wynagrodzeń

    - poznasz zasady przyznawania premii, nagród


  • Temat 5

    W tym rozdziale dowiesz się:

    - jaki wpływ ma styl kierowania na motywację pracownika

    - poznasz, w jaki sposób wellbeing czyli balans życia prywatnego i zawodowego wpływa na motywację  

    - jak zapewnienie ergonomii może wpłynąć na poziom motywacji

    - dlaczego partycypacja wpływa na zaangażowanie w realizację zadań

    - w jaki sposób różnice międzypokoleniowe wpływają na  podejście do motywacji

    - poznasz niektóre zachowania tzw. toksyczne w relacjach interpersonalnych i ich wpływ na poziom motywacji  w miejscu pracy.


  • Temat 6

    W tej części poznasz  narzędzia motywacyjne zaliczane do form pozapłacowych materialnych . Poznasz praktyczne metody ich zastosowania i przydatność w praktyce zarządzania. 


  • Literatura

    1. Borkowska Stanisława, Skuteczne strategie wynagrodzeń- tworzenie i zastosowanie, Warszawa 2012
    2. Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2004
    3. Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2006
    4. Listwan T. (red.) Zarządzanie kadrami, Warszawa 2010
    5. Oleksyn T., Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Kanony, realia, kontrowersje, Kraków 2008
    6. Szałkowski A., Rozwój personelu, Kraków 2002
    7. Wiktorowicz J. i In, Pokolenia-co się zmienia? Kompendium zarządzania międzygeneracyjnego,  Warszawa 2016