Tematyka
-
-
Celem tej części kursu jest zapoznanie odbiorców, z treściami z zakresu pedagogiki jako nauki oraz jej subdyscyplin: historii i teorii wychowania.
-
Celem tej części kursu jest przedstawienie wiedzy z czterech obszarów psychologii.
Psychologia ogólna: Wyposażenie studenta w wiedzę z zakresu psychologii ogólnej. Poznanie pojęć z zakresu psychologii, w tym założeń nurtów teoretycznych w psychologii i związanych z nimi koncepcji człowieka. Zdobycie wiedzy, która pozwoli lepiej rozumieć siebie i innych.
Psychologia wychowania: Zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu wychowania, poznanie związku między wychowaniem a nauczaniem. Ponadto zdobycie wiedzy pozwalającej na wykształcenie podstawowych umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, związanymi z wychowaniem i nauczaniem.
Psychologia społeczna: Zapoznanie studentów z procesami zachodzącymi w grupie społecznej oraz wyposażenie w praktyczną wiedzę z zakresu poznania społecznego, konformizmu, wpływu społecznego, komunikacji, agresji, zachowań prospołecznych.
Psychologia rozwoju człowieka: Możliwość poznania pojęć z zakresu psychologii rozwoju człowieka. Zdobycie wiedzy z zakresu procesów rozwoju psychicznego w kolejnych okresach rozwojowych, poznanie psychologicznych teorii rozwoju w ciągu życia. Zaopatrzenie w wiedzę psychologiczną pozwalającą na ukształtowanie podstawowych umiejętność pedagogicznych w edukacji.
-
-